Pohodi v šolskem letu 2021/22

Zaključni izlet na Veliko planino - 4. junij 2022

Zaključnega izleta se je udeležilo 57 planincev in planink od 1. do 9. razreda. Skupina 6. do 9.razreda ter še nekaj pogumnih uhojenih posameznikov se je zapeljala na spodnjo postajo nihalke in tako že do kosila opravila vek kot 1100 višinskih metrov preko vrha do Črnuškega doma. Tam so se združili s preostalimi pohodniki, ki so opravili nekoliko krajšo pot iz prelaza Volovjek in pri tem premagali še vedno zavidljivih 600 višinskih metrov. V domu smo se dodobra najedli in spočili. Veliko časa ni bilo na voljo saj smo obiskali tudi Preskarjev muzej, kjer nam je prijazna vodička razložila nekaj malega o Veliki planini in njeni zgodovini ter nas razkazala Preskarjevo bajto, v kateri je bival in izdeloval sir pastir, pod streho pa je bilo prostora tudi za nekaj glav živine. Od tam pa smo vsi skupaj počasi krenili nazaj proti prelazu Volovjek, kjer sta že čakala avtobusa in nas varno pripeljala nazaj domov.

Katja Zorko, Alenka Jelovčan, Uroš Čadež

3. planinski pohod za učence od 1. do 9. razreda - 14. maj 2022

Sobotna vremenska napoved sicer ni bila najbolj obetavna, a nas to ni niti najmanj odvrnilo od skupnega druženja v naravi. Na tokratni pohod so se namreč odpravile kar vse tri skupine.

Učenci od 6. do 9. razreda so s pohodom pričeli v Poljanah, mlajši planinci pa so pot nekoliko skrajšali in se s kombiji odpeljali na Gabrško goro. Že ob hoji in vožnji proti skupnemu izhodišču smo spoznali, da nas namesto oblakov in dežnih kapelj čaka krasen, sončen dan.

Z Gabrške gore smo jo vsi skupaj mahnili našemu cilju naproti. Razgibana pot je večino časa potekala skozi gozd, s krajšimi vzponi in spusti. Ko smo prispeli do asfaltirane ceste pod Lubnikom, nam pridni in hitri pohodniki nam niso dali druge izbire, kot da vsi skupaj nadaljujemo do vrha, saj smo imeli še dovolj časa.

Pri koči smo pomalicali, nekateri so si kupili tudi pijačo in dobrote, ki jih pripravljajo pridni oskrbniki. Požigosali smo knjižice, naredili skupinsko fotografijo, nato pa Lubniku pomahali v slovo. Povratek je bil občutno krajši, saj smo se spustili le do okrepčevalnice Nace, kjer so nas že čakali kombiji.

Katja Zorko, Alenka Jelovčan, Uroš Čadež

Planinski pohod

Poljane - Gabrška Gora - Lubnik - 14. maj 2022

Učenci od 6. do 9. razreda so s pohodom pričeli v Poljanah, mlajši planinci pa so pot nekoliko skrajšali in se s kombiji odpeljali na Gabrško goro. Že ob hoji in vožnji proti skupnemu izhodišču smo spoznali, da nas namesto oblakov in dežnih kapelj čaka krasen sončen dan.

Z Gabrške gore smo jo vsi skupaj mahnili našemu cilju naproti. Razgibana pot je večino časa potekala skozi gozd, s krajšimi vzponi in spusti. Ko smo prispeli do asfaltirane ceste pod Lubnikom, nam pridni in hitri pohodniki niso dali druge izbire, kot da vsi skupaj nadaljujemo do vrha, saj smo imeli še dovolj časa.

Planinski pohod: Zminec - Pasja Ravan - Poljane - 12. februar 2022

Utrujeni in zaspani obrazi so se zasvetili v sevu lučk, ko smo se planinci ob 6.20 zbrali v Zmincu. Ko smo zagrizli v breg, smo lahko kaj kmalu ugasnili lučke, saj je jutranja zarja kmalu prebudila umirjeno jutro. Sončni vzhod smo pričakali na odprti jasi. Sončni žarki zjutraj so res malo drugačni od tistih zvečer 😊 Nato smo nadaljevali pot proti Polhovcu in naprej do Pasje ravni. Malenkostni veter in koprenasta oblačnost sta nam onemogočila poležavanje na odprtem, zato smo pomalicali v zavetju bunkerja. Po poti proti Bukovemu vrhu in naprej Poljanam, nas je na nekaterih mestih presenetil led, s katerim smo lahko opravili brez večjih težav.

Čestitam udeležencem/kam, saj smo premagali približno 16km dolgo pot in se ob tem povzpeli za 900 nadmorskih metrov.

Zapisal: Uroš Čadež

Fotografije: Katja Zorko

S planinci v Tamar - 8. januar 2022

Na mrzlo sobotno jutro, smo se s planinci v zgodnjem jutru, z avtobusom odpeljali v smeri Kranjske gore. V Planici smo se preoblekli v topla oblačila, si oprtali nahrbtnike, lopatke in bobe, ter se peš podali proti Tamarju. Temperatura je bila izredno nizka, zato postankov skorajda ni bilo. Občudovali smo čudovito zasneženo naravo in gore, ki so nas obdajale. Najbolj veličasten je bil pogled na Jalovec, ki je s soncem obsijan žarel v vsej svoji lepoti.

Tamarju smo se okrepčali z malico in čajem. Naše ideje o tamkajšnjem dričanju na snegu so se kmalu razblinile, saj je mraz tako pritiskal, da smo morali hitro podati v gibanje v smeri proti soncu. Tako smo se odpravili proti avtobusu in izkoristili vsako najmanjšo klančino za dričanje. Na toplem soncu smo si pri avtobusu zopet privoščili malico ter se z lopatkami nadričali po tamkajšnjih kupih snega.

2022_Tamar

Planinski pohod 2. skupine na BRDA - 18. december 2021

Na megleno sobotno jutro, smo se z mladimi planinci odpravili v smeri Brd, v upanju da najdemo sonce. Zaradi karantene je bila skupina tik pred pohodom zelo okrnjena, zato smo poleg povabili tudi učence 3. skupine.

Spred Poljan smo se povzpeli na Brda, kjer nas je malo pod vrhom pozdravilo sonce. Na travniku pred vasjo smo se okrepčali z malico in pijačo, ter ob tem opazovali spretne smučarje na domačem smučišču. Pot smo nadaljevali skozi vas do vpisne knjige, nato pa smo se spustili v Gorenjo vas.

Planinski pohod 1. skupine Javorje na KOPRIVNIK (1393m) - 13. november 2021

IZHODIŠČE : Črni Kal (1103 m)

Na megleno sobotno jutro smo se z mladimi planinci dobili na Črnem Kalu. Pot smo začeli na stari vojaški cesti v smeri Mladega vrha. Na senožeti smo sledili markacijam v smeri Koprivnika. Vpisali smo se v knjigo planincev pod grebenom Koprivnika in se okrepčali. Sledil je vzpon vse do vrha. Mladi planinci so se na spolzkem terenu in neizprosnem naklonu izredno dobro izkazali. Veter in hlad nam ni dopuščal večjih postankov, na vrhu pa nas je čakalo zavetrje, kjer si je vsak lahko našel svoj kotiček in si privoščil zasluženo malico.

Sestopili smo v smeri Mladega vrha na staro vojaško cesto, od tam pa po gozdnih poteh do Podvrha in naprej na Murave ter Javorje. Kljub nekoliko nespodbudnemu vremenu v samem začetku, smo se s pohoda vrnili nasmejani in pripravljeni na nove izzive.

2021_Koprivnik

Pohod na Vinharje "Pešarjev grič) - 09. oktober 2021

Na čudovito, sončno sobotno dopoldne smo se s štirinajstimi nadobudnimi pohodniki prvega in drugega razreda, odpravili na bližnji grič – Vinharje.

Pot smo pričeli s krožišča za šolo in nadaljevali skozi Poljane v Predmost. Mimo hiše Pr' Čik, smo se povzpeli na poljansko razgledno točko imenovano Kov'čk. Sledili smo kolovozu, ki nas je kmalu pripeljal v čudovit jesenski gozd. Po gozdnih tleh je bilo polno kostanja, ki je nehote pristal v naših vrečah in nahrbtnikih. Srečali smo gospo, ki je ravno zaključevala svoj jutranji pohod in nas opomnila, naj pozorno gledamo naokoli, saj v tem gozdu jurčki zelo radi uspevajo. Tako smo se povzpeli po ozki stezici, »z očmi na pecljih«. In splačalo se je. Našli smo jih kar nekaj. V prijetnem jesenskem vzdušju smo prispeli do cilja. V zavetrju ob robu gozda smo si poiskali svoj prostor pod soncem in pomalicali.

Grič smo zapustili po čebelarski poti v Žabjo vas in se ob Poljanski Sori, s polnimi nahrbtniki kostanja in gob vrnili do šole.

2021_Vinharje

Pohod na Gabrško goro - 02. oktober 2021

S potjo smo pričeli pri šoli, od koder smo jo mahnili proti Poljanam in naprej po pešpoti proti Gabrški Gori. Kaj kmalu smo morali zagristi v strm klanec po travniku, nato pa so nas smerokazi usmerili v gozd. Med potjo smo opazovali jesensko obarvano naravo, nabirali gobe in kostanj, ob poti pa so nas razveseljevale tudi male drobne živalice. Strmino smo vztrajno premagovali ter po nekaj več kot eni uri prispeli do cerkve. Tam smo pomalicali, se vpisali v vpisno knjigo, nato pa smo se sprehodili še do bližnjega križišča, kjer smo v planinsko knjižico pritisnili kar žig občinskega kolesarskega kroga. Sestopili smo v drugo smer, proti sv. Volbenku in naprej proti vasi Na Logu, kjer smo s pohodom tudi zaključili.

Zapisala: Alenka Jelovčan

2021_Gabrška gora

Planinski pohod MED GORAMI - JAVORJE 25. september 2021

Izkoristili smo čudovit sončen dan in se s planinci PŠ Javorje podali na pohod »Med gorami«. Potekal je po njim znanih poteh, mnogi pa so povedali, da so po določenih poteh hodili prvič.

Naredili smo čudovito krožno pot z Javorij čez Murave do pod Koprivnika, kjer smo ob lovski koči in pogledu na Blegoš pomalicali ter se nastavljali sončnim žarkom.

Med potjo smo si ogledali slap Podrancka in Kanjon za čelom. Pot je bila razgibana, vendar mladim planincem energije ni primanjkovalo.

Veseli in prijetno utrujeni smo se vrnili na izhodišče, kjer so nas že čakali starši.