Izleti, aktivnosti 2023

Franci Fortuna - Prejemnik spominske plakete PZS

V soboto 2. decembra smo se planinci PD Gorenja vas, štirje, zapeljali v Ljubno ob Savinji. Na podelitev najvišjih priznanj PZ Slovenija. Z nami je šel prejemnik priznanja Franci Fortuna. Na slavnostni prireditvi je Franci Fortuna prejel spominsko plaketo PZS. Ob njegovi 70 letnici.

Franciju čestitamo še enkrat.

Utemeljitev njegovega dela za prejem spominske plakete PZS:

Franci Fortuna je aktiven v PD Gorenja vas od samega začetka. V vsem tem obdobju je bil dejaven na vseh področjih planinske organizacije. Bil je predsednik. Trikrat. V letih 1977 – 1978, 1989 – 1991 in 2005 – 2009. Bil je eden glavnih društvenih organizatorjev pohoda na Blegoš, ki traja že vse od leta 1976. Že od leta 1982 je planinski vodnik in je postal leta 2018 častni planinski vodnik PZS. Bil je gospodar zavetišča GS na Jelencih, prav tako dežuren v vseh letih zavetišča od leta 1985. Še posebno pomembno funkcijo je opravil pri urejanju lastništva zavetišča GS na Jelencih v zadnjem mandatu. Po upokojitvi je vodil številne izlete upokojenske sekcije in kasneje pri društvu upokojencev za poljansko dolino. Z vsem naštetim je vpet v planinsko društvo Gorenja vas skoraj 50 let. To so le naštevanja njegovih funkcij v društvu. Potrebno pa je dodati nekaj več. Potrebno je dodati človeško plat njegove osebnosti. Franci je kot človek, kot osebnost znal ob vsem društvenem dogajanju ohranjati vsakokrat razsodnost, mirnost in tehtnost pri odločitvah. Na umirjen način je znal povedati dejstvo, povedati kritiko in prikimati pravemu razmišljanju. Znal se je približati ljudem, znal nasmejati in tudi postaviti meje človeškemu pretiravanju. Tudi v planinskih vrstah.

V letošnjem letu, na Erjavčevi koči pod Vršičem, je kljub slabšemu zdravstvenemu stanju znova podaljšal vodniško licenco. Čeprav v zadnjem mandatu ni član upravnega odbora ali član ožjih skupin pri odločanju društvenih zadev, se radi obračamo k njemu na pogovor in iz pogovora razberemo njegovo pritrjevanje k pravim odločitvam.

Planinstvo je bilo del življenja Francija Fortuna. V petdestih letih je prehodil številne slovenske vršace, vodil izlete po Balkanu in društvu PD Gorenja vas dajal potrebno energijo in zavzeto delo. Brez zahvale ob prehodu v skorajšnje 70 leto življenja Franciju bi bila društena napaka. Zato je predlog, da Franci Fortuna iz Gorenje vasi prejme spominsko plaketo PZS na mestu! Pridružite se našemu predlogu!

Hvala!

Ermanovec - 10. december 2023

Tokratni pohod na Ermanovec (1026m), smo načrtovali malce drugače, kot ga običajno prehodijo pohodniki… S parkirišča pri Topličarju smo v mrzlo jutro zakorakali kar ob cesti proti Kopačnici, kjer smo se že morali malo pogreti… Nato pa smo podkrepljeni in številčno okrepljeni nadaljevali pot po grapi navzgor, kjer je markiran tudi Pohodni krog občine GvP.

Vmes smo vso pot spoznavali imena grap in domačij v bližini.

Ko smo »prilezli« z grape, so nas pričakali lepi razgledi (ne pozabite, da pri nas cena izleta vključuje tudi naročilnico za lepo vreme). Na greben pridemo pri kapelici severozahodno od koče, nato se pod Štorom sprehodimo do Koče na Ermanovcu (968m), kamor gremo preveriti, če smo že kaj lačni ali žejni. Odšli smo vsekakor in siti in osveženi, kam drugam kot naprej, na 15 min oddaljen vrh.

Na vrhu Ermanovca, 1026m, se vpišemo in poštempljamo, mladina naredi Ig selfije, nato pa pot krožno nadaljujemo navzdol proti Kopačnici, po drugi grapi kot zjutraj. Pri Stari Oselici 48 dobimo še pomagavček, kar nam sicer ni pomagalo hitro oditi, smo pa odšli po lepem družabnem oddihu veselo v dolino, kamor smo varno prispeli okrog 13.ure.

Tokrat se nas je v dobro družbo zbralo 15 pohodnikov, naslednjič vabimo tudi vse ostale – saj veste, več kot nas je, bolj je lahko veselo.

V kolikor imate tudi vi idejo za cilj za katerega od prihodnjih izletov imate še en teden časa za vaš predlog.

Veselimo se skupnih izletov

In nam želimo varen korak tudi v bodoče.

Zapisala: Drago in Božena

Fotografije Božena Pisk

Mrzlica - 29. oktober 2023

V drugi polovici oktobra je po lepem septembru in prvih oktobrskih dneh vreme postalo spet zanikrno. Dež z nalivi in oblačnostjo. Nad temperaturami se nismo mogli pritoževati. Končna analiza, pa ne moja, je najtoplejši oktober od začetka merjenja. Tako sem pred napovedjo izleta zrl v nebo in še bolj pogosto zrl v vremensko napoved. V četrtek je bilo že kar vzpodbudno: izlet na Mrzlico bo. In je bil. Ob premaknjeni uri na zimski, ta pravi sončni čas, smo ob pol sedmih potegnili iz Gorenje vasi. Dvajseterica članov društva in nekaj planink s planincem iz lavrovškega in žirovskega.

Že na avtobusu je padlo vprašanje. Ali je Mrzlica ali Mrzlìca. Prvič s poudarkom na r, drugič na i. Ti slovenščina ti. Po dobri uri in pol vožnje v Hrastniku dol. Mimo kamnoloma v naselje Boben, od tam pa vseskozi v enem stopinjskem kotu proti Kalu. Z nekaj kratnimi petminutnimi požirki okrepčila. Bilo je megleno, pa malo sončnih žarkov, pa precej mokro in vlažno. Zgoraj pa se je nakazoval kar močan veter. S kar precejšnjo močjo nas je udaril pod »rudarskim« domom na Kalu. Kratek vzpon pod kočo nam je dal misliti, ali je res treba tukaj gor, a nas je nevsakdanja moč juga nas hitro spravila v kočo. Kurili še niso. So imeli pa topel čaj. Za kaj močnejšega pa nam je tudi ura šla naproti, bila je že več kot deset. Pol ure počitka, nekaj besed, kakšen žig. Veliko od nas je bilo tu prvič. Nikogar ni bilo treba več čakati, in že smo jo mahali proti našemu cilju, slabo uro oddaljeno Mrzlico. Nič posebnega, vse smo prehodili skoraj v četici. Le zadnji zamah strmine, nas je ločil na tri skupine. Veter na vrhu ni bil več tako močan, fotografija za spomin, pogledali smo nazaj v Zasavje in naprej na Savinjsko. Koča nas je sprejela čez deset minut. Za razliko od prejšnje je bila ta zakurjena, za razliko od prejšnje več ljudi, a prostora še dovolj za vse nas. Bilo je okrepčilo in kosilo. Malo začinjeno, a planincu se spodobi malo posoliti.

Petnajst čez trinajsto je bil zbor pred kočo. Proti Zasavju je bilo temno, proti Celjski kotlini pa še sonce. Mi smo bili pa vmes. Do sedla Vrhe, med Trbovljami in Preboldom, nas je ločilo štiri kilometre hoje. V dobri uri smo zmogli. Vmes pa doživeli: nekaj kratkega pršila iz oblakov, razgledno točko proti kamniškim planinam, precej vikend in bivalnih hišic in v pogovorih s planinci smo razrešili še prvo vprašanje tega dne. Šli smo Mrzlico, s poudarkoma na R. Na koncu, a v celem dnevu le enkrat, malce zgrešili smer. A vseeno nismo prišli na boben, če smo že začeli na Bobnu. Dva ovinka navzgor in bili smo na koncu izleta na Mrzlico. Četudi ne v zlatem sončnem dnevu, a vsi zadovolnji in malce (prijetno) utrujeni.

Besedilo: Rafael Krvina

Foto: Marjan Madjar

Izlet v neznano - 08. oktober 2023

Priprava drv za zimsko sezono - 01. oktober 2023

VID_20231001_101709.mp4

Obnovitveni tečaj za markacista - 22. april 2023

Markacista PD Gorenja vas, Matjaž Kumer in Rafael Krvina sva se 22. aprila udeležila obnovitvenega tečaja. Tečaj je potekal ob meji z Italijo, nad doline Idrijce, pa ne te pri Idriji, nad Kanalom. Planinska postojanka Dom pod Ježo je nastala iz italijanske kasarne. Prostorna stavba ima za takšna večja druženja in predavanja dovolj prostora.

Povedano je bilo nekaj teorije, obvezno poslušanje in aktivno sodelovanje prve pomoči, povedane so bile zakonske spremembe in predstavljene nove aplikacije pri komisiji za planinske poti. (KPP).

Praktično usposabljanje je potekalo v bližini koče. Na poti pod vrhom Ježe na Očno. Potrebno je bilo nekaj pospravljanja vejevja in nadelava poti ter markiranje.

Prijetno toplo vreme in prostovoljni prispevek društvu in delu na planinskih poteh, nama je ob koncu tečaja skazila drugačna plat naše družbe. Vlom v Matjažev parkirani avtomobil na parkirišču pred domom. Na koncu se je nama še kar dobro izšlo. Negativni priokus pa je ostal.

A kljub temu, se bom na tiste konce še vrnil. Kot pohodnik.

Dan športa 2023 - 23. september 2023

Že tretje leto zapored se na dan športa, 23. septembra se gorenjevaški planinci podamo na bližnji hrib sv. Urbana nad Gorenjo Dobravo. Prav tako že tretje leto zapored je pohod na sv. Urbana aktivnost društva v okviru akcije PZS Slovenija planinari. Začeli smo pred dvema letoma, nadaljevali v lanskem letu. Bil je petek. Tokarat nas je pričakala sobota. Športna društva smo načrtovala večji športni dogodek v občini. A so poplave poškodovale športno dvorano, tako da se je dogodek odpovedal. Planinci pa lahko hodimo, lahko spreminjamo cilj, imamo več mžnosti spreminjanja. Zaradi poplav na Savinjskem smo spremenili naš cilj. V koledarju izletov je pisalo: Veliki vrh – Veža. Pa smo se vrnili nazaj na našega Urbana.

Napoved za soboto je bila slaba. Nič ne de. Nismo spreminjali ure. Pa se nas je v kar močnem dežju na parkirišču zbralo devet. Vestnih ali malo čez ... kakorkoli že. Dež nas ni zmedel, vseeno pa smo malo prilagodili in skrajšali turo. Do Dolenje Dobrave je šlo hitro, do Gorenje smo malo pomerkali na vozila, mimo hiš na drugi strani Brebovščice smo jo že malo segreti in z dežniki mahnili navzgor. Nadelana pot nam ni povzročala večjega napora. Mimo Mežnarja spiralno do vrha.

Obvezno slikanje, obvezna kačja slina, prav s posebno pijačo in narisali mavrično podobo naših dežnikov. Do popolne mavrice nam je manjkal en zelen.

Sestop je potekal gladko, hlače so postajale mokre in spoznali, da »špeha« ne topi voda, temveč rekreacija.

Dopoldansko druženje nam je z ne vnaprej napovedanim povabilom polepšala Danica. Pa še ena brihtna za konec: »Slabega vremena ne poznamo, poznamo le slabo opremljenega planinca.«

Aktivnost za Slovenijo planinari je uspela. Ne v tri urnem ritmu, temveč v prilagojenem, dveurnem.

Dan planinskih doživetij - 10. junij 2023

Vsako leto PZS organizira dogodek Dan slovenskih planinskih doživetij. Včasih smo ga klicali Dan planincev. Za bolj močnejšo in intenzivnejšo čustveno navezanost na planinstvo so ga malo preimenovali. Letos je bil v soboto, 10. junija.

Ta dan imajo društveni praporščaki tudi formalni občni zbor, Naš praporščak Marja Madjar se ga redno udeležuje, kadar zdravje in zdravstvene okoliščine (covid v preteklih letih) to dopuščata. Lokacija se menja iz leta v leto. Letos je bilo nad Hrastnikom. Na Kalu. Tam je velik, "rudarski" je bil včasih, dom planincev s precejšnjo trato pred njim. Tako, da imamo številni planinci kje stati in sedeti.

Marjan se je z ženo Ireno tudi letos podal na srečanje. In prav je tako. Tega dne se zvrstijo številni formalni dogodki, od govora predsednika PZS, do govora društvenega predsednika, PZS pripravi številne stojnice svojega delovanja, do malo manj formalnih: pojavijo se stojnice lokalnih ponudnikov lokalnih dobrot, vsesplošno srečavanje in objemanje planinskih prijateljev in prijateljic ...  in tako naprej. Za vsakogar nekaj.

Nekaj fotografij temu pritrjuje.

Erbelc - 18. junij 2023

V okviru akcije Slovenija planinari in v tednu Vseživljenskega učenja smo dolgo čakali prijazno vreme. Golico smo dvakrat odpovedali, nakar nam je 18. junija, na zadnji dan akcije, le uspelo izvesti turo na slikovit vrh s svojevrstnim imenom nad najlepšo vasjo v Sloveniji, na Erbelc.

Ob šestih s Hotavelj, čez cerkljansko hribovje na Sorico. Ko smo na parkirišču pri največji stavbi v vasi pretegovali vratove smo se zazrli v hrib s križem. In to je bil naš cilj. Erbelc.

V naslednji dobri uri in pol smo bili po prijetni stezi nad zgornjo Sorico, čez Rotek in po strmejši poti na Vrhu Erbelca. Napravili posnetek za zgodovino. V okviru akcije PZS Slovenija planinari. Se spustili na Bohinjsko sedlo, na Soriško planino. Si vzeli čas pred vzponom na Dravh za okrepčilo. Na prijetnem Dravhu smo pomalicali in z nekaj pazljivosti sestopili proti dolini. Vmes smo naredili še ovinek in si ogledali slap Šprucar. Še slaba ura, pa smo bili na izhodišču.

Porezen - 20. avgust 2023

V avgustovskih dneh je bilo zaradi poplav čudno vzdušje. Planirana sta bila dva izleta. Prisank je ob koncu julija zaradi vremena »propadel«, pa smo ga prestavili za teden dni. Je bilo pa še slabše. Tako smo malo počakali. 20. avgusta je bila na vrsti Uršlja gora po SPP s s estopom na Sleme. A smo zaradi razmer na Koroškem turo opustili. Stali pa nismo križem rok. Z načelnico Zorko sva bila istega mnenja. Gremo nekam nam bljižje in se je Porezen ponujal sam od sebe, na katerem je bilo te nedelje še srečanje.

Z avtomobili v Davčo, do Jureža in še malo po gozdni poti. Skočili smo v planinske čevlje, oprtali nahrbtnike in se podali proti Poreznu. Najprej malo dol, potem strmo navzgor, nato po široki cesti, ki je nastala v zadnjih letih. Prej je bila tukaj romantična gozdna stezica s kanfeljčevimi markacijami po loški poti. Sedaj je pot za široke tovornjake. Po slabe pol ure nas je smer le napotila iz ceste v preostanek steze proti planšariji pod Poreznom. S krajšim postankom in velikim ovinkom na levo smo prišli pod vznožje našega cilja. Še dve strmi stopnji, pa smo bili na vrhu. V krasnem vremenu in še lepšimi pogledi proti Julijcem. Pred kočo so se pripravljali na krajši program, da je bilo srečanje formalno opravljeno. Mi pa. Kramljali s predstavniki cerkljanskega planinskega društva, z znanimi in neznanimi pohodniki, se okrepčali in pojedli nekaj na žlico ter zrli v bližnje vzpetine onkraj Baške grape. Povratek se nam je zdel hitrejši. In na cilju smo bili, kako že, zadovoljni in preijtno utrujeni.

Zapisal:Rafael Krvina

Polhograjska gora - Sv. Lovrenc - 03. september 2023

Odpravili smo se na Družinski pohod na Polhograjsko Goro – Sv. Lovrenc, kjer se je tudi naša zgodbica, o lisički Klari, ki smo jo tri leta spremljali na družinskih pohodih, zaključila.

Z osebnimi avtomobili smo se odpravili do Praproč nad Polhovim Gradcom. Tam se je naša pešpot začela. Sprva nas je vodila po makadamski cesti do večjega razcepa. Ker smo že izkušeni planinci smo za vzpon izbrali strmejšo pot, kjer si je bilo na nekaterih mestih potrebno pomagati z rokami. Naši mladi planinci so dokazali, da so si že pridobili nekaj izkušenj in so pot z lahkoto opravili. Ker pa je bilo precej soparno, smo se med samo potjo tudi večkrat ustavili in se nadihali. Kar hitro smo prispeli do cerkvice z obzidjem. Tam smo si poiskali primerna mesta, se posedli in pomalicali. Ko smo bili siti, je sledila pravljica o lisički Klari, ki je tokrat končno našla pastirčka Lovrota. Otroci so si izdelali še zapestnice z njihovimi imeni in čas je bil, da se odpravimo nazaj v dolino. Spustili smo se na drugo stran in po širši in položnejši poti sestopili nazaj do izhodišča.

Zapisala - Neža Erznožnik, planinski vodnik

Srečanje PD Gorenja vas na kmetiji Pr" Andrerjon - 19. avgust 2023

Na lepo sobotno popoldne je predsednik povabil najbolj zagnane iz akcije "Prijatelji Jelenc" na kosilo in druženje na kmetijo Pr Andrejon.

Srečanje dežurnih na Jelencih - 27. julij 2023

Na Jelence je predsednik Rafael K. povabil vse, ki so med zadnjo zimsko sezono skrbeli, da je bilo zavetišče toplo in prijetno za vse obiskovalce. Med druženjem so se obujali spomini in kovali načrti za naprej. Za hrano je tokrat skrbel "Degeren", ki se je v vlogi žar mojstra odlično znašel. Dekleta pa so poskrbela, da je bilo na mizi še kaj sladkega.

Bila je prijetna in lepa nedelja :-)

Zaključek 12. sezone "Prijateljev Jelenc" - 04. junij 2023

46. Spominsko Rekreativni Pohod na Blegoš - 07. maj 2023

Po Ozebkovih poteh - 26. marec 2023

V nedeljo, 27. marca smo se zbrali na Črnem Kalu pod Blegošem. Z eno mislijo. Spominsko se bomo podali na pot od Črnega Kala, na Prvo Ravan, proti Jelencem. Iz Jelenc navzgor proti koči na Blegošu in se vrnili po cesti na Črni Kal. Pot bomo prehodili v spomin na leto dni preminulega prijatelja Blegoša, Franca Ozebka.

Zbralo se nas je v velikem številu, 47 nas je bilo. Planinci, prijatelji Jelenc, njegovi najbljižji in nekoliko oddaljeni svojci.

Spominski pohod je potekal umirjeno, v pietetnem ozračju prisotnih. Na mestu, kjer je Francelj odšel od nas smo »odkrili« spominsko ploščo, spregovorili nekaj besed in se vrnili na Črni Kal. »Spomni se, da ne veš, ne ure, ne dneva«.

Foto: Darko Miklavčič

Redni občni zbor PD Gorenja vas - 08. marec 2023

Obnovitev licenc planiskih vodnikov 18. februar 2023

V letošnjem letu smo planinski vodniki pri PD Gorenja vas obnavljali licence oziroma po novem modelu športnih delavcev 1 in športnih delavcev 2 – planinstvo, alpinizem, opravljali smo duousposabljanje.

V soboto, 18.2. smo se peterica planinskih vodnikov ob pol osmih zjutraj znašli pri Erjavčevi koči. Bilo nas je kar 5. Najstarejša Franci in Drago ter mladina: Matej, Božena in Rafael. Tečaj je vodil prekaljeni inštruktor pri PZS in podpredsednik PZS Martin Šolar. Po uri predavanj smo šli tudi na teren. V vetrovnem in dokaj hladnem vremenu sta inštruktorja dobila primerno mesto, hotel sem reči manj vetrovno, pri Tičarjevem domu za prikaz in učenje osnov zimskega vodenja lahkih tur. Obdelali smo plazovni komplet: sonda, žolna in lopata. Z derezami in cepinom smo se podali na sneg, poizkusili smo kako pravilno ravnati v primeru padca. Pogledali smo prerez snega in se v osnovi seznanili kakšen sneg predstavlja nevarnost za plaz.

Še kosilo in zaključek. Bilo je poučno in je imelo smisel. Načelnica Zorka je duousposabljanje naredila že v lanskem letu. Prav tako na Vršiču.

Naslednji teden, 25. – 26. februar, pa je za drugo stopnjo športni delavec – planistvo in alpinizem, dvodnevo usposabljanje opravila še Neža Erznožnik. Tečaj je imel učne okvirje stopnje D, po starem modelu.

Tako imamo v društvu PD Gorenja vas za nadalljnje štiri leta potrjene vse licence planinskih vodnikov, kar predstavlja osnovo za izvajanje  planinskih izletov, tako v zimskih in letnih časih.

Zapisal Rafael Krvina

Foto_Matej ZAjc

24. Zimski pohod na Blegoš - 02. januar 2023

Dva utrinka z zimskega pohoda, brez snega, na Blegoš v letu 2023.